استفاده از متدولوژی ها در مدیریت پروژه
 
انجمن مهندسی مدیریت پروژه
رشته مهندسی مدیریت پروژه
 
 

 

بگذریم از تفاوتهای استاندارد و متدولوژی که جای خود را می‌طلبد؛ آنچه در ادامه آمده بخشی از فواید و مزیتهای بهره‌گیری از متدولوژی در مدیریت پروژه است :

۱- افزایش شانس موفقیت پروژه

شکستها همواره در حاشیه کارهای نو رخ می‌دهد و بهمین خاطر وظیفه یک مدیر پروژه دفاع از پروژه در برابر تاثیرات منفی کارهای جدید است. عوامل متغیر به اندازه کافی می تواند مشکلاتی را در راه موفقیت پروژه ها ایجاد کنند. استفاده از یک متدولوژی می‌تواند تضمین کننده حرکت گام به گام در مسیر پیش رو برای بالا بردن احتمال موفقیت پروژه باشد.

۲- افزایش میزان زمان در دسترس برای انجام کار

بسیار اتفاق می افتد که دپارتمان های مختلف یا شرکت از متدولوژی های متفاوتی برای پیشبرد کارهای خورد استفاده کنند، که موضوعی اجتناب ناپذیر در مسیر رشد سازمانی است. اما استفاده توامان از چند متدولوژی باعث اتلاف زمان نیز می باشد. لذا استفاده از یک متدولوژی هماهنگ و جامع می‌تواند در زمان (به طور مثال زمان آموزش به پرسنل و…) برای انجام کارهای اصلی پروژه کمک نماید.

۳- برطرف کردن گزینه هایی که مورد نیاز نیست.

اغلب این پدیده زیاد اتفاق می افتد که در زمان نیاز به تصمیم گیری در خصوص مسائل، نظرات ساده از سوی افراد ارائه نمی شود. شاید دلیل اصلی آن، عدم آگاهی افراد نسبت به موضوع و مبانی نظری آن باشد. یک متدولوژی مدیریت پروژه می تواند چارچوبهای مورد نظر برای تصمیم گیری‌هایی، در راستای نقشه راه پروژه و سازمان، را تامین نماید بگونه ای که اعضای تیم را برای تصمیم گیری های بزرگتر و مهمتر آماده نماید.

۴- تامین گزارشات و تحلیل های مستند و نامتناقض

معمولا در یک فرهنگنامه لغات، ۲یا ۳ معنی برای هرکلمه ارائه شده است. با آنکه همه معانی برای آن کلمه صحیح می باشد، این جایگاه و موقعیت آن کلمه در جمله است که معنی صحیح کلمه را تعیین می نماید. در مدیریت پروژه نیز لغات دارای معانی مختلف می باشند که بعضا با توجه به موقعیت ذینفعان پروژه، لغات دارای معانی متفاوت می باشند. استفاده از یک متدولوژی جامع و مانع در پروژه، می تواند به تثبیت و ارائه فرم ها، گزارشها و تحلیلهایی یکسان برای ذینفعان پروژه بپردازد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن مدیریت پروژه دانشگاه پیام نوربروجن و آدرس m-project.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 150
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 151
بازدید ماه : 425
بازدید کل : 10678
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1